Περιεχόμενα
Επαγγελματική Ζωή και Επιτυχία Χωρίς Μεγάλο Κοινό Ακολούθων στα Social Networks (Linkedin, Instagram, Tik Tok, YouTube, Facebook, Twitter, Pinterest, κτλ). Πόσο δυνατή είναι;
Μετά από 1.5 δεκαετία ενασχόλησης με τα Social Media για την προβολή της δουλειάς μου (ως έχουσα Personal Brand, προσφέροντας υπηρεσίες SEO Ελλάδα και εξωτερικό), έχω περάσει από όλα τα στάδια συναισθημάτων και προσδοκιών από αυτά.
Χρειάζεται συνήθως πάρα πολλά χρόνια, ενέργεια και αφοσίωση για να χτίσει κάποιος ένα decent κοινό ακολούθων σε όποια πλατφόρμα κοινωνικής ή επαγγελματικής δικτύωσης και αν επιλέξει.
Στο κυνήγι του μεγαλώματος του διαδικτυακού κοινού, μέσω της δημιουργίας ουσιαστικού και βοηθητικού περιεχομένου, κάπου ξεκιναει ένας εθισμός σε αυτό. Ας είμαστε όλοι ειλικρινείς. Ποτέ δεν είναι αρκετά τα likes, τα comments, και ο αριθμός των followers, οι προτάσεις που μας έρχονται για συνεντεύξεις, ομιλίες, δημοσιεύσεις σε εθνικά και διεθνή media, κτλ.
Πολλοι φτάνουν σε σημείο εθισμού και εξάρτησης από τα νούμερα των followers τους στα Social Media.
Εάν είσαι Self-employed Specialist, και όλο αυτό το κάνεις με end-goal να σε μάθει ο κόσμος και να αυξηθεί μελλοντικά το πελατολόγιο σου, όλο αυτό το κυνήγι της διαδικτυακής φήμης και δημοσιότητας, μπορεί να μην είναι η κατάλληλη Νο.1 προτεραιότητα.
Στην περίπτωση αυτή, μεγαλύτερη σημασία από το εμμονικό χτίσιμο followers και διαδραστικότητας, έχει η αφοσίωση στο να γίνεσαι όλο και καλύτερος στην δουλειά σου, και να προσφέρεις συνεχώς καλύτερης ποιότητας υπηρεσίες στους ήδη υπάρχοντες και μελλοντικούς πελάτες σου.
Να θυμάσαι, οι ευχαριστημένοι πελάτες σου, είναι ο Νο.1 πιο αξιόπιστος τρόπος αναμετάδοσης των ικανοτήτων και ποιοτήτων σου.
Η κατάσταση αλλάζει, εάν είσαι απλά “Influencer” γιατί είσαι πολύ καλός στην αυτοπροβολή, την έκθεση, και την διάδραση, χωρίς να έχεις κάποια εξειδίκευση μέσω της οποίας εξυπηρετείς και βοηθάς πελάτες με συγκεκριμένες ανάγκες. Τότε οκ, η επιτυχία σου πιθανότατα εξαρτάται από το μέγεθος του κοινού σου στα Social Media, αλλά όχι μόνο. There’s a catch.
Χρειάζεται ταυτόχρονα και ικανότητα να διατηρήσεις τα λογικά σου μέσα σε όλο αυτό, γιατί αν πεις ή κάνεις κάτι που δεν είναι αποδεκτό για το ευρύτερο κοινό σου, μπορεί να σε κατεβάσει από το “βάθρο” που έχεις ανέβει, μέσα σε μία στιγμή. Cancel culture is real.
Είναι δυνατόν να πετύχω επαγγελματικά σήμερα εάν δεν χτίζω το δίκτυο των followers μου στο Linkedin και στα υπόλοιπα Social Networks;
Ρωτήστε τον εαυτό σας:
– Ποιος είσαι χωρίς το Linkedin (Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter, κτλ) προφίλ σου;
– Τι ειναι αυτό που σου προσφέρουν σε αυτό το στάδιο της ζωής και της καριέρας σου;
– Αν δεν ήσουν ορατός στα Social Media με προσωπικό προφίλ, τι επίπτωση θα είχε αυτό στην επαγγελματική σου ζωή;
Το Linkedin π.χ, είναι δυνατό εργαλείο αναμφισβήτητα όταν ξεκινάς να χτίζεις κάτι, είτε σκοπός σου είναι να ανέβεις το Corporate Ladder, είτε ως ελεύθερος επαγγελματίας. Και στις δύο περιπτώσεις χρειάζεται να χτίσεις το Personal Brand σου. Εκεί συχνάζουν όλοι οι HR recruiters που ψάχνουν να πλαισιώσουν τις ανοιχτές θέσεις εργασίας των εταιρειών-πελατών τους, αν αυτό που ψάχνεις είναι μία καλύτερη δουλειά, τύπου εξαρτημένης εργασίας. Το ίδιο ισχύει και για τους περισσότερους επιχειρηματίες που ψάχνουν για εξειδικευμένους εξωτερικούς συνεργάτες.
Πλέον όμως , το LI είναι γεμάτο και με spam μηνύματα, ερωτικές εξομολογήσεις από “σεϊχηδες” στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και αμφίβολης αξιοπιστίας HR requests.
Αν είσαι και εσύ επαγγελματίας που σου αρέσουν οι προκλήσεις, ρώτα και εσύ τον εαυτό σου, ποιος θα ήσουν χωρίς τα SM προφίλ σου; Τι επίπτωση θα είχε στη ζωή σου αν για οποιοδήποτε λόγο, κατέβαιναν όλα τα Social Accounts σου σε μία στιγμή; Πόσο σε τρομάζει αυτή η προοπτική;
Η Ευχή μου σαν Επαγγελματίας προς Επαγγελματίες (non-influencers);
Η δική μου ευχή είναι είσαστε γενικά όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητοι μπορείτε από την Social Media προβολή σας, στο end game σας. Γνωρίζοντας ότι οι σωστοί για εσάς άνθρωποι που χρειάζονται κάποιον σαν και εσάς για να βοηθηθούν, θα σας βρουν και μέσω άλλων εξίσου δυνατών, ή και δυνατότερων διόδων.
Γιατί, έχετε δουλέψει και για αυτό, και δεν στηρίχτηκατε μόνο στην στιγμιαία ντοπαμίνη της αυξανόμενης ορατότητας και αναγνωρισιμότητας που μπορούν να προσφέρουν τα Social-Professional Networks, εάν αφοσιωθείτε σε αυτά. Καλό είναι να κάνετε προσεχτική χρήση των Social Networks, αλλά ακόμα καλύτερο είναι να μην τα έχετε ανάγκη. Αυτό είναι δυνατόν. Βέβαια αποτελεί next level επιτυχίας και είναι σπάνιο να βρεις επαγγελματίες ή επιχείρησεις που να μην τους ενδιαφέρει να τους βρίσκουν πιθανοί πελάτες από τα Social Media.
Υπάρχουν τα Google Ads, τα Social Media Ads για το επαγγελματικό σας brand, το email marketing, το SEO των ιστοσελίδων και των βίντεο σας στην Google και στο YouTube, κ.α, για όσους δεν επιθυμούν πραγματικά να επενδύουν τον χρόνο τους στο χτίσιμο των followers στα Social Networks τους, παραπέμποντας τους στην ουσία της δουλειάς τους (case studies, ευχαριστημένοι πελάτες, εκπαιδευτικό ουσιώδες περιεχόμενο που απαντά σε ερωτήματα του εκάστοτε κοινού στην ιστοσελίδα, κ.α).
Η προβολή στα Social Media είναι ένα εργαλείο που μπορεί να σας βοηθήσει στην δουλειά σας, εάν μάθετε να το χειρίζεστε σωστά, αλλά δεν μπορείτε μακροχρόνια να βασιστείτε μόνο σε αυτό. Δεν σας ανήκουν οι λογαριασμοί σας σε αυτά. Αυτό που σας ανήκει είναι η ιστοσελίδα σας, της οποίας έχετε τον πλήρη έλεγχο, και μπορείτε να την φτάσετε εκεί που θέλετε στην Google. Εκεί γίνεται η πλειοψηφία των πρώτων ερευνών προτού παρθεί μια απόφαση για επένδυση σε κάποιο προϊόν η υπηρεσία ενός επαγγελματία η εταιρείας.
Links:
- SEO προώθηση ιστοσελίδων
- Προώθηση επαγγελματία
- ORM Services – Online Reputation Management
- SEO Specialist
- 1η σελίδα Google με seo
- SEO Consultant
- SEO Greece