Περιεχόμενα
Για να Μεταβαίνουμε από το E-A-T της Google στο E-E-A-T!
Είχαμε το E-A-T τα τελευταία χρόνια στο SEO, το οποίο είναι το ακρωνύμιο της ομάδας παραγόντων που ενδιαφέρουν την Google για την (θετική ή αρνητική) αξιολόγηση των ιστοσελίδων στο διαδίκτυο την μηχανή αναζήτησης της:
- Expertise
- Authoritativeness
- Trustworthiness
Πλέον, λίγο πριν τελειώσει το 2022, προστέθηκε άλλο ένα “Ε” στην ομάδα αυτήν, μπροστά από το E-A-T, που σημαίνει “Experience”, οπότε πλέον έχουμε το “Experience – Expertise – Authoritativeness – Trustworthiness”.
Το E-E-A-T της Google με Απλά Λόγια
Με απλά λόγια, η Google έχει πάλι ανανεώσει τα κριτήρια της σύμφωνα με τα οποία αξιολογείται το περιεχόμενο των ιστοσελίδων με θετικό, ή λιγότερο κολακευτικό τρόπο, και κατατάσσεται ψηλά, ή χαμηλά στα οργανικά (SEO) αποτελέσματα της Google.
Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν να κάνουν με το κάθε brand αυτό καθεαυτό, αλλά και με τον εκάστοτε δημιουργό περιεχομένου (αρθρογράφο-κειμενογράφο), ο οποίος δημοσιεύει περιεχόμενο σε μορφή άρθρων, η γενικότερα κειμένων και άλλων μορφών υλικό, πάνω στην ειδικότητα (εξειδίκευση) του.
Το E-E-A-T είναι ιδιαίτερα σημαντικό σε συγκεκριμένες κατηγορίες αγορών, τις λεγόμενες “YMYL” (ακρωνύμιο του “Your Money or Your Life”), όπως οι ιατρικές αγορές, τα οικονομικά του καθενός (Personal Finance), κτλ όπου οι αποφάσεις που μπορεί να πάρει κάποιος καταναλώνοντας την εκάστοτε πληροφορία, μπορεί να έχουν μεγάλη βαρύτητα και επίπτωση στο γενικότερο well-being του κοινού.
Το περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε μία ιστοσελίδα για να αξιολογηθεί με θετικό τρόπο στην 1η σελίδα της Google, συνιστάται να επιδεικνύει:
- Την ικανοποιητική προσωπική (και επαγγελματική) εμπειρία (Experience) του δημιουργού περιεχομένου (content creator) στο αντικείμενο για το οποίο γράφει
- Την εξειδίκευση του στο αντικείμενο του (Expertise)
- Την φήμη του και την βαρύτητα του ονόματος και του έργου του στον ιντερνετικό κόσμο (Authoritativeness), σχετικά με το αντικείμενο του
- Την αξιοπιστία του στο διαδίκτυο (Trustworthiness)
Η Google έχει υπαλλήλους τους λεγόμενους “Search Quality Raters” και έχει πολύ λεπτομερή έγγραφα, όπως το “Google Search Essentials” όπου μοιράζεται guidelines μαζί τους στο πως να αξιολογούν την κάθε μια ιστοσελίδα και το περιεχόμενο τους, με σκοπό να επιστρέφουν με feedback στην Google, το οποίο χρησιμοποιεί κατά καιρούς στα συστηματικά Google Updates που εφαρμόζει στον αλγόριθμο της.
Εμβάθυνε τις Γνώσεις σου για το Google E-E-A-T με την Dr Marie Haynes
Βασικά SEO Google E-E-A-T Tips για νέους Content Creators
- Αγόρασε ένα Domain Πάνω στο Προσωπικό σου Όνομα!
Αν είσαι νέος δημιουργός περιεχομένου και είσαι παθιασμένος με κάτι, έχεις ένα hobby (ή ένα επάγγελμα) που αγαπάς πολύ, θα πρέπει να έχεις αρχικά μία δική σου ιστοσελίδα (ανεξάρτητα από του εργοδότη σου εάν έχεις), κατά προτίμηση στο όνομα σου.
Μην επαναπαύεσαι μόνο στα socia media ποστάροντας εκεί με τι ασχολείσαι, γιατί δεν σου ανήκει το οτιδήποτε ανεβάζεις εκεί. Το δικό σου domain και η δική σου ιστοσελίδα όμως σου ανήκει.
Δες π.χ το JoannaVaiou.com website, το οποίο έχω 14 χρόνια στην κατοχή μου, όταν ξεκίνησα να μαθαίνω την τέχνη και επιστήμη του Search Engine Optimization με πολύ ενθουσιασμό, σαν ένα νέο παιχνίδι που έπιασα στα χέρια μου, το οποίο ήθελα να ξεζουμίσω, μέχρι να βγάλει χυμούς γνώσης που θα μου άνοιγε νέους ορίζοντες.
Σου συνιστώ λοιπόν να έχεις τουλάχιστον μία δική σου ιστοσελίδα στο προσωπικό σου όνομα, για να μπορείς να χτίσεις το προσωπικό σου brand (Personal Brand) στα χρόνια και στις δεκαετίες που έρχονται, σε όποιο αντικείμενο επιθυμείς (ή σε όποια αντικείμενα επιθυμείς, καθώς μπορεί να έχεις πολλά διαφορετικά ενδιαφέροντα, και κατα καιρούς να αλλάζεις προτιμήσεις).
Άκου κάποιες συμβουλές για μία συγκεκριμένη σελίδα στην ιστοσελίδα σου, που θα μιλάει για εσένα, και θα σε παρουσιάζει στον κόσμο του διαδικτύου -> Την “About you” σελίδα.
- Χτίσε με Κάθε Ευκαιρία το E-E-A-T σου στην Google!
Εφόσον έχεις φτιάξει την δική σου ξεχωριστή “About” page, πρέπει σε κάθε άρθρο που δημοσιεύεις να έχεις το “About the Author” μέσα, το οποίο κείμενο θα κάνει τα εξής:
- Θα σε αναγνωρίζει σαν Author του εκάστοτε άρθρου
- Θα έχει μια περίληψη για εσένα και τι σε κάνει ειδικό στο αντικείμενο σου
- Θα έχει τα στοιχεία επικοινωνίας σου
- Θα έχει ένα link (υπερσύνδεσμο) πίσω στην “About you” σελίδα (όπου θα βρίσκεται ολη η πληροφορία για το άτομο σου, τα βιογραφικά σου στοιχεία, την εμπειρία σου στον εκάστοτε τομέα, τα ενδιαφέροντα σου, και ό,τι άλλο λαχταρά η καρδιά σου να μοιραστείς με τον υπόλοιπο κόσμο που θα σε διαβάζει)
Είτε γράφεις για την δική σου ιστοσελίδα, είτε για του εργοδότη ή κάποιου συνεργάτη/πελάτη σου, θα πρέπει να ισχύουν τα παραπάνω.
Όσα περισσότερα κομμάτια περιεχομένου υψηλής ποιότητας και χρησιμότητας δημιουργείς και δημοσιεύεις στο διαδίκτυο πάνω σε ένα αντικείμενο, τόσο πιο experienced και authoritative source, θα θεωρείσαι στα μάτια της Google και του διαδικτύου γενικότερα, εν καιρώ.
- Έχε Προσωπικούς Λογαριασμούς στα Τουλάχιστον Βασικά Social Media!
Όλα τα Social Media Networks έχουν πεδίο “About you” όπου μπορείς να γράψεις λίγα λόγια για εσένα, μία περίληψη. Όπως επίσης και ένα πεδίο για να βάλεις την ιστοσελίδα σου, και συγκεκριμένα την “About You” σελίδα σου.
Φρόντισε να έχεις συστηματική παρουσία τουλάχιστον στο Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube κτλ, όπου θα μοιράζεσαι και εκεί το περιεχόμενο που δημοσιεύεις στην ιστοσελίδα σου, ή σε άλλων τις ιστοσελίδες, σαν guest ή expert author.
Τα Social Media (δυστυχώς ή ευτυχώς αν είσαι γενικότερα introvert ή extrovert) είναι απαραίτητα εργαλεία για έναν σύγχρονο δημιουργό/επαγγελματία, και το λιγότερο που μπορείς να κάνεις είναι να τα εκμεταλλευτείς συμπληρωματικά, για όλα αυτά που μπορούν να σου προσφέρουν σύμφωνα με τους επαγγελματικούς σου στόχους κάθε εποχής.
Συμπέρασμα για το Google E-E-A-T – Ξεκίνα να το Χτίζεις ΧΘΕΣ!
Εάν σε ενδιαφέρει η πρόοδος σου στο επάγγελμα σου και θέλεις να κερδίσεις ό,τι περισσότερο και καλύτερο μπορείς από τα εργαλεία του internet, και την Google, από εδώ και πέρα, βάλε ένα ακόμη στόχο!
- Ξεκίνα να χτίζεις το E-E-A-T σου ΧΘΕΣ!
Την δουλειά που κάνεις σαν δημιουργός περιεχομένου στο αντικείμενο της εξειδίκευσης ή του ενδιαφέροντος σου, να την “δένεις” στο όνομα σου, και να την οργανώνεις σωστά, έτσι ώστε αφενός να κερδίσεις την εύνοια και την εμπιστοσύνη της Google για το έργο σου, και αφετέρου, να σε βοηθήσει η Google ανεβάζοντας σε στην 1η σελίδα των οργανικών αποτελεσμάτων της, για τις σχετικές seo λέξεις-κλειδιά που ψάχνει ο κόσμος στην μηχανή αναζήτησης της.
Σχετικά Άρθρα
- Άρθρο στα Αγγλικά σχετικά με το τι θεωρεί η Google ποιοτικό και αξιόλογο περιεχόμενο -> https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content#eat
- Extra Tips in English on Improving E-E-A-T
Resources
Skincare SEO services – Τουριστικό SEO – SEO για eshop με έπιπλα – SEO για συνθετικούς χλοοτάπητες – SEO Greece – SEO Case Studies – Yacht charter SEO