SEO Λέξεις Κλειδιά (Οδηγός)

Καλωσορίσατε στην σελίδα-οδηγό μας σχετικά με τις SEO λέξεις κλειδιά. Είμαι η SEO Specialist από Ελλάδα Ιωάννα Βαΐου, και η εμπειρία μου στο Search Engine Optimization πεδίο, ξεκινά ως αυτοδίδακτη στις αρχές του 2009. Στο άρθρο μου αυτό, θα αναπτύξω την έννοια (ή τον όρο) “λέξεις-κλειδιά“, καi θα απαντήσω σε σχετικά ερωτήματα γύρω από αυτήν.

SEO λέξεις-κλειδιά Οδηγός Ιωάννας Βαΐου
SEO λέξεις-κλειδιά – Οδηγός από την Ιωάννα Βαΐου

Τι είναι οι λέξεις-κλειδιά στο SEO;

Όταν αναφερόμαστε στο Search Engine Optimization και τις “λέξεις-κλειδιά“, εννοούμε την λέξη ή φράση (η οποία μπορεί να αποτελείται από μία και παραπάνω λέξεις) την οποία θέτουμε ως στόχο για να ανεβάσουμε μια συγκεκριμένη σελίδα μας στην 1η σελίδα της Google, στα οργανικα (SEO) αποτελέσματα της για αυτήν.

Παραδείγματος χάρη, η λέξη-κλειδί στόχος στο Google μέσω SEO του παρόντος άρθρου που γράφω σήμερα (29 Ιουλίου 2021), είναι “seo λέξεις κλειδιά“.

Στο κοντινό μέλλον, θα βρίσκετε το άρθρο μου στην 1η σελίδα της Ελληνικής Google όταν πληκτρολογείτε την συγκεκριμένη φράση.

Αυτή είναι η εξειδίκευση μου, και αυτό κάνω συστηματικά από τις αρχές του 2009.

Ο σκοπός αυτού του άρθρου είναι διττός:

  1. Να μοιραστώ τις γνώσεις μου και την προσωπική μου άποψη για να καλύψω το θέμα αυτό, δίνοντας απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα που αφορούν τον όρο SEO λέξεις-κλειδιά (ή keywords, ή SEO goals, keyword goals, κτλ)
  2. Να κάνει rank το άρθρο μου για την συγκεκριμένη λέξη-κλειδί στην 1η σελίδα της Google, έτσι ώστε να το βρίσκουν εκεί, όσοι ψάχνουν στην Google να βρουν περισσότερες πληροφορίες για το τι είναι, τι σημαίνουν και πως χρησιμοποιούνται αυτές οι λέξεις-φράσεις, στην τέχνη (και επιστήμη) του SEO Marketing

Η σημασία τους

Οι λέξεις-κλειδιά στο SEO είναι μεγίστης σημασίας και υψίστης προτεραιότητας για τον σχεδιασμό στρατηγικής στο SEO, για τον Search Engine Optimization σύμβουλο/Strategist. Το πρώτο πράγμα που κάνει ένας ειδικός στην βελτιστοποίηση και προώθηση ιστοσελίδων είναι έρευνα και ανάλυση της εκάστοτε αγοράς πελάτη στην Google, αφενός για να βρει τις καταλληλότερες λέξεις-κλειδιά στόχους, και αφετέρου να χτίσει πάνω τους την SEO στρατηγική ολόκληρης της ιστοσελίδας (page-by-page).

Ανακαλύψτε περισσότερα για την πρώτη φάση στον οδηγό μου για την SEO έρευνα και ανάλυση.

Πως βρίσκω λέξεις κλειδιά;

Υπάρχουν δωρεάν και πληρωμένοι τρόποι έρευνας και εύρεσης των κατάλληλων keywords στόχευσης στο SEO Marketing. Οι επαγγελματίες χρησιμοποιούμε paid SEO εργαλεία (AHREFS, SemRush, κτλ).

Υπάρχουν και free SEO tools για Keyword Research ή Keyword Demand Ανάλυσης, τα οποία είναι διαθέσιμα σε όλους:

  1. Το Google Planner
  2. Το UberSuggest
  3. Τα ίδια πολλαπλά Google SERP της (Google Related Searches, Autocomplete, People also ask, κτλ).

Σχετικοί οδηγοί:

  • Δείτε εδώ τον οδηγό μου για τα Google SERP (Search Engine Result Pages)
  • Δείτε εδώ τον οδηγό μου για τα καλύτερα free SEO Tools (πολλά από αυτά έχουν και πληρωμένα options, κατάλληλα για όποιον θέλει να ασχοληθεί πιο σοβαρά με το SEO)

Εύρεση και ενσωμάτωση λέξεων κλειδιών

Δείτε το άρθρο μου στο Epixeiro.gr όπου μοιράζομαι συμβουλές για την εύρεση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών στόχευσης και ενσωμάτωσης τους, σε μία σελίδα στόχο στο SEO. Πατήστε πάνω στην εικόνα που ακολουθεί για να δείτε ολόκληρο το άρθρο.

SEO λεξεις κλειδια - Η Ιωάννα Βαΐου στο Epixeiro.gr
SEO Services – SEO λεξεις κλειδια – Guest άρθρο – Η Ιωάννα Βαΐου στο Epixeiro.gr

Πως χρησιμοποιώ τις λέξεις-κλειδιά;

Μία σωστά χτισμένη ιστοσελίδα που είναι έτοιμη για τον κόσμο, έχει σε κάθε URL του domain της (σε κάθε σελίδα) την κατάλληλη στόχευση με συγκεκριμένες SEO λέξεις κλειδιά, οι οποίες προκύπτουν πάντα, μετά από SEO έρευνα και ανάλυση της εκάστοτε αγοράς πελάτη στην Google.

Δυο διαφορετικές σελίδες (η URL) της ίδιας ιστοσελίδας (του ίδιου domain δηλαδή) δεν πρέπει να έχουν την ίδια στόχευση σε λέξεις-κλειδιά γιατί η πρακτική αυτή μπερδεύει την Google ως προς το ποια σελίδα είναι η καταλληλότερη από τις δύο, για να την ανεβάσει ψηλότερα στα οργανικά (SEO) αποτελέσματα της για την λέξη-κλειδί στόχευσης.

Μοναδική στόχευση λέξεων-κλειδιών ανά σελίδα

  • Στόχευση στο On-page SEO

Κάθε URL ενός domain που έχει νόημα να εμφανίζεται στην Google, πρέπει να έχει unique στόχευση όσον αφορά τις λέξεις-κλειδιά, το περιεχόμενο, τις εικόνες, και ολόκληρο το onpage SEO στήσιμο, τα Meta Data, τα Heading Titles κ.α.

Η SEO τεχνική/πρακτική αυτή, βοηθάει την Google να καταλάβει περί τίνος πρόκειται η κάθε σελίδα, τι πρεσβεύει, και κάνει την δουλειά της ευκολότερη.

Σε κάθε σελίδα στο domain μας την οποία θέλουμε να εμφανίζεται στην Google ψηλά πρέπει να αντιστοιχούν συγκεκριμένα keywords (λέξεις-κλειδιά) και να εφαρμόζονται σε ολόκληρο το on-page structure της εκάστοτε σελίδας.

  • Στόχευση στο Off-page SEO

Εφόσον το on-page στήσιμο της κάθε σελίδας μας για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά είναι έτοιμο, θα πρέπει η κάθε σελίδα να αποκτήσει “παραπομπές”, ή “υπερσυνδέσμους”, ή “links”, ή “backlinks” από άλλες ιστοσελίδες, χρησιμοποιώντας μία ποικιλία συνδυασμών από λέξεις-κλειδιά που περιλαμβάνουν αυτές που θέσαμε ως στόχους στο on-page στήσιμο της σελίδας.

Στο Off-Page κομμάτι, τα “Links” είναι οι υπερσύνδεσμοι που έχουν συγκεκριμένο κείμενο (“anchor text” στα Αγγλικά) και όταν πατάμε πάνω τους οδηγούμαστε σε ένα άλλο domain.

Αυτό το “anchor text” αποτελεί έναν από τους 200+ παράγοντες που κοιτάει η Google, για να κατατάξει τις ιστοσελίδες στα αποτελέσματα της.

Επιπλέον, υπάρχουν πολλά είδη από anchor texts και στρατηγικές γύρω από αυτά οι οποίες αλλάζουν με τον καιρό, όπως αλλάζει και ο αλγόριθμος της Google.

Λέξεις-κλειδιά και anchor texting

Παλαιότερα, όταν το SEO ήταν ευκολότερο, αρκούσε να έχεις μία σελίδα με σχετικό περιεχόμενο γύρω από ένα θέμα, να συμπεριλάβεις την λέξη-κλειδί στόχο στo οn-page στήσιμο του περιεχομένου σου και να αποκτήσεις κάποια links πίσω στην σελίδα σου αυτή με anchor text την ίδια λέξη-κλειδί.

Τι συνέβη όμως;

Έγινε κακή χρήση της παραπάνω στρατηγικής καθώς ήταν εύκολη και λειτουργούσε. Τον Απρίλιο του 2012, η Google εφάρμοσε το Google Penguin Update στον αλγόριθμο της, και “χτύπησε” όλες τις ιστοσελίδες που έκαναν κατάχρηση της παραπάνω εύκολης στρατηγικής.

Π.χ: εάν το 90% του συνόλου των backlinks ενός url είχε το ίδιο keyword σαν “anchor text”, τα Google bots καταλάβαιναν οτι δεν μπορεί να έχει γίνει με φυσικό τρόπο, αλλά μόνο με τεχνητό, δηλαδή για σκοπούς manipulation του αλγόριθμου της και απόκτησης κατατάξεων στην 1η σελίδα της Google.

Έτσι, πολλές ιστοσελίδες που ήταν στην 1η σελίδα για δημοφιλή και εμπορικής σημασίας λέξεις-κλειδιά, έπεσαν από τα ψηλά στα χαμηλά, και κάποιες εξαφανίστηκαν από το index της Google, ανάλογα με το μέγεθος της κατάχρησης.

Anchor Texting Diversification

Η καλύτερη συμβουλή που έχω να σας δώσω είναι να υπάρχει ποικιλία στον τρόπο με τον οποίο αποκτάτε links πίσω στις ιστοσελίδες σας. Μπορείτε μόνο να ελέγξετε τα anchor texts που δημιουργείτε εσείς για τις ιστοσελίδες σας και όχι το πως σας δίνουν links οι άλλοι.

Φροντίστε λοιπόν, στα links που δημιουργείτε εσείς να υπάρχει μια ισορροπία και ποικιλία στα anchor texts που έχουν αυτά για κάθε url πάνω στην ιστοσελίδα σας (που έχει νόημα να φαίνεται στην Google).

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι είσαστε δικηγόρος μεταναστευτικου δικαίου και θέλετε να σας βρίσκουν παγκόσμια όσοι ψάχνουν στα Αγγλικά για δικηγορικές εταιρείες στην Ελλάδα που είναι ειδικευμένες σε διεθνή Residency, VISAS και Citizenship προγράμματα μετανάστευσης.

Κάποιος ξένος, θα έψαχνε στην Google.gr στα Αγγλικά για “immigration lawyer greece” για να σας βρεί. Τα αποτελέσματα στην Ελληνική Google αυτήν την στιγμή για τον όρο αυτό, είναι στην κορυφή τα 3 Google Map results και ακολουθούν 2 αποτελέσματα ιστοσελίδων δικηγορικών εταιρειών στο μεταναστευτικό κομμάτι.

Ιmmigration lawyer seo

Παραδείγματα anchor text

Μία ασφαλής στόχευση κατά την δημιουργία backlinks για την ιστοσελίδα σας όσον αφορά το anchor text, θα είχε ποικιλία:

  1. “immigration lawyer greece”
  2. “immigration attorney in greece”
  3. “immigration law company greece”
  4. “click here”
  5. “learn more”
  6. “your brand name”
  7. “yourdomain.com/immigration-lawyer-greece/”
  8. “best immigration attorney in greece”
  9. “website”

Κοινώς, αποφεύγετε το ίδιο anchor text παραπάνω από λίγες 1 ή λίγες φορές σε links πίσω σε κάθε url σας, και έχετε συνώνυμα, σε μορφή ερωτήσης, φράσεις όπως click here, η learn more κτλ που δεν περιέχουν καθόλου το main keyword-στόχο σας.

Key Take-away

Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβετε το εξής παρακάτω.

Η δουλειά των Google Bots είναι η εξής και γίνεται σε 3 επίπεδα:

  1. Crawling των σελίδων στο domain μας
  2. Indexing των σελίδων στο domain μας
  3. Ranking των σελίδων στο domain μας υψηλότερα στα Google SERP

Οι τρεις παραπάνω εργασίες της Google σε κάθε ιστοσελίδα γίνονται με σειρά προτεραιότητας.

Η δεύτερη προϋποθέτει την πρώτη, και η τρίτη προϋποθέτει την δεύτερη (μεταξύ πάρα πολλών επιπλέον προϋποθέσεων).

Όταν στοχεύουμε τα ίδια ακριβώς keywords σε παραπάνω από ένα URLS στο ίδιο μας το domain, κάνουμε την παραπάνω δουλειά της Google δύσκολη. Αυτό, έχει ως αποτέλεσμα να μην ανταμοίβει τις δικές μας σελίδες με υψηλότερες κατατάξεις στην Google και έτσι δεν μας βρίσκουν οι ιδανικοί μας πελάτες στην 1η σελίδα, όταν ψάχνουν για εμάς, τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα μας.

Extras

Ζητήστε Προσφορά

Για να λάβετε προσφορά για SEO υποστήριξη, συμπληρώστε την φόρμα επικοινωνίας εδώ, απαντώντας στις ερωτήσεις.